Sladko-trpká príchuť práce s ľuďmi

Autor: michaela muráriková | 20.2.2014 o 13:13 | (upravené 20.2.2014 o 14:04) Karma článku: 7,32 | Prečítané:  290x

Dobrý deň. Nech sa páči. Prajete si? Ak chcete, aj modré z neba vám znesiem. Lebo vy ste môj Pán zákazník, Pán klient, ktorý si vždy zaslúži môj úsmev, slušnosť a ochotu. A čo si ja zaslúžim za moje služby, ktoré vám poskytujem? Peniaze? Nie ďakujem, radšej slušný prístup. Stačí načrieť si z duše trochu slušnosti.

Mám 22 rokov, ukončenú hotelovú školu a teda od svojich osemnástich rokov pracujem s ľuďmi. Pracovala som ako čašníčka, teraz pracujem na recepcii. Kapacita hotela kde pracujem je okolo 200 ľudí. Každý deň nejakí prídu a iní zasa odídu. Málo z nich si pamätám. Väčšina prichádza na krátke pobyty, tak dve, tri noci. Ale vlastne ani tak nezáleží od dĺžky pobytu, pretože niektorí sa neohrejú ani pol dňa a pamätáte si ich aj o tri mesiace. V poslednom čase, sa na nás - recepčné tie sťažnosti len tak sypú. Prichádzame s nimi priamo do styku ale nemusíme ich riešiť. To je naozaj veľká výhoda, lebo ak nie si extra trpezlivý alebo flegmatik, je to ťažká úloha vyjsť z konfliktu pokojný a vyriešiť ho. Niektorí hostia sa sťažujú oprávnene, a robia to skôr preto, aby pomohli vyhnúť sa ďalšiemu vzniknutiu situácie a teda opakovanej nespokojnosti hosťa na konkrétnu vec. Takým hosťom sa ospravedlním, poskytnem im zľavu na ubytovanie alebo iné služby, a samozrejme poďakujem za upozornenie, a hlavne som im vďačná za normálne, slušné jednanie, ako sa na človeka patrí. To sú hostia, ktorí pokojne prídu a odídu. Avšak sme rozdielni a nielen pokojní ale aj prchkí.                                                                                                        Ale veď jasné. Treba ostať pokojný, hosťa vypočuť, byť ústretový, ukázať snahu o kladné vybavenie a všetko dobre dopadne. No a potom, ešte okrem tých pokojných a prchkých sú to ľudia vychcaní a bez pochopenia. Niektoré dni sa naozaj nezastavíme. Dvíhame telefóny, odpisujeme na maily, ubytuvávame, odubytuvávame hostí, poskytujeme informácie, odpovedáme na otázky, rezervujeme masáže, vystavujeme faktúry a ledva stíhame odbehnúť na toalety a obed, hoci sme v práci dve. Pripúšťam, v takýchto dňoch sa jednoducho môže stať chyba. Pomýlim sa. Lenže ľudia bez pochopenia, hádam, že zrejme taký čo nikdy na podobnom pracovnom mieste nepracovali , to nechápu a hoci sa snažím ospravedlniť sa a tváriť najpokornejšie ako viem, odídu nahnevaní s vyhrážkami, že sa už nikdy nevrátia - v lepšom prípade. Alebo odídu z hotela naoko v pokoji a potom napíšu dvojstranovú sťažnosť, ktorá obehne maily všetkých manažérov a riaditeľa. A verte mi, že hostí neokrádame, a sme maximálne čestné a aj keď už naozaj máme toho dosť a aj nás niekto totálne vytočí, naša snaha zostať pokojné a nebyť v strese sa nám dosť darí.                                                                                                                            Tí vychcaní sú mi viacmenej na smiech. Snažia sa ponižujúco vyžobrať zľavu nezmyselnou nespokojnosťou a prekrúcaniu slovíčok. Vraj im prvá recepčná povedala niečo iné ako druhá a už vôbec sa to nezhodovalo so slovami tej tretej. Bohužiaľ, je mi ľúto, ale s týmto milí ľudkovia nepochodíte, pretože v istých veciach by sme si odporovali iba v prípade, že by sme sa snažili o sabotovanie vlastnej a aj práce druhých. Tak sa pobavme a poďme ďalej. Venovať čas zákazníkom, ktorý sa vedia pozdraviť a dokonca aj poďakovať.

Ďakujem za každého jedného slušného a nepovyšujúceho sa človeka. Ráno ťa pozdraví s úsmevom a predbehne ťa s otázkou ako sa máte. Malé chybičky a nedokonalosti vie prehliadať a cení si prácu, ktorú sa snaží každá z nás robiť najlepšie ako vie.                                                                                  Nezostáva nič iné, len pamätať na Pánov zákazníkov a zabudnúť na spodinu, ktorá sa nevie chovať. A samozrejme beriem si príklad. Hoci nebudem vždy spokojná, vždy sa budem správať tak, aby som sa nemusela za seba hanbiť. Ako väčšina ....

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Harabin uniká disciplinárnym trestom

Sudcovi hrozí pokuta, preradenie na súd nižšieho stupňa, ale aj strata talára. Kolegovia ho zatiaľ ani raz neuznali za vinného.

KOMENTÁRE

Ako Danko začal mať problém s kebabom

Keď to hovoril Breivik, vraveli sme, že mu straší vo veži.


Už ste čítali?